Terenul are o suprafață de 41.000 de metri pătrați și a fost vândut altui dezvoltator, iar tranzacția s-a realizat la valoarea de evaluare, potrivit unui anunț al Plaza Centers. Terenul și-a pierdut din valoare în acest an, în condițiile în care la finele anului trecut era evaluat la 2,4 milioane de euro.
Hanan Schraiter, marketing & business development manager în cadrul Plaza Centers România, a declarat pentru MEDIAFAX că terenul a fost cumpărat de retailerul de materiale de construcții Dedeman.
„Vânzarea este în linie cu strategia companiei de a reduce nivelul datoriilor și de a vinde activele secundare și să se focuseze pe cele care produc venituri”, se menționează în comunicatul companiei.
Compania a vândut în luna septembrie un teren de 31.500 metri pătrați pe care îl deținea în Târgu Mureș și pe care intenționa, de asemenea, să construiască un centru comercial. Terenul a fost vândut pentru 3,5 milioane de euro.
Plaza Centers se află în proces accelerat de vânzare a încă două terenuri din România, din Mircurea Ciuc, evaluat la 2 milioane de euro (cu 41% mai puțin decât în decembrie 2013) și Constanța, evaluat la 2,5 milioane de euro, cu 50% mai puțin față de sfârșitul anului trecut. Terenurile au fost cumpărate în perioada de boom imobiliar, când prețurile au atins niveluri record, astfel că vânzările se vor face în pierdere semnificativă.
Plaza Centers, care a intrat în reorganizare judiciară în acest an, deține o participație de 75% din proiectul Casa Radio, într-un parteneriat semnat în 2006 cu Ministerul Dezvoltării. Proiectul ar urma să aibă o suprafață netă construită de 550.000 metri pătrați, cu un centru comercial cu o suprafață închiriabilă de 76.000 metri pătrați, dar și spații de birouri, hotel, apart-hotel și un centru de conferințe.
Și acest proiect, adică terenul, a fost estimat la sfârșitul lunii septembrie la 89,25 milioane de euro, față de 130,6 milioane de euro în decembrie 2013. Compania a realizat o serie de demolări și lucrări preliminare la acest proiect, dar a oprit investițiile complet în 2009, după începerea crizei.
Plaza Centers mai deține terenuri în Slatina, Iași și București, unde intenționa înainte de declanșarea crizei să dezvolte spații de retail. Începerea construcției a fost amânată însă în repetate rânduri, iar pentru acest an dezvoltatorul israelian își propunea să înceapă dezvoltarea proiectului din Timișoara și a unuia lângă Ateneu, în București.
Valoarea activelor pe care Plaza Centers le deține în România s-a depreciat în primele șase luni la 112 milioane de euro, de la 164 milioane de euro.
Dedeman, cea mai mare companie din domeniul retailului cu materiale de construcții și amenajărilor interioare din România, este deținută de oamenii de afaceri Dragoș și Adrian Pavăl și a încheiat anul trecut cu afaceri de 2,67 miliarde lei (606 milioane euro) și un profit net de 288,3 milioane lei (65,2 milioane euro).
Rețeaua Dedeman din România numără 40 de magazine, în acest an fiind deschise patru unități, la Sibiu, Deva, București (Colentina) și Târgu-Jiu. În afară de magazinul din Colentina (sector 2), inaugurat la începutul lunii septembrie, retailerul mai deține în București alte două unități, în apropiere de Șoseaua Giurgiului (sector 4) și pe Valea Cascadelor (sector 6).
Compania a anunțat anterior că vrea să ajungă la o rețea de 50 de magazine în România până la finele anului viitor.